יום ראשון, 1 באפריל 2012

"פייסבוק" כחלק מכלי הלמידה כן או לא?!





שימוש ברשת החברתית כחלק מתוכנית הלימודים?!








על פי נתוני פייסבוק, נכון ליום 1.4.2012 משתמשים בישראל, ברשת החברתית כ 3,460,020                      
http://goo.gl/jPcIz .
החוק בארה"ב אינו מאפשר שימוש ברשתות חברתיות מתחת לגיל 13 ועל כן, לא ניתן להרשם בגיל צעיר יותר.
לאור האמור לעיל, אנו רואים כי פילוח גילאי המשתמשים הינו מ 13 ומעלה.
יחד עם זאת, מנסיוני כמורה בבית ספר יסודי ומתוך היותי אם לילדים בגילאי בי"ס יסודי - בעבודה, לאחוז גדול מן הילדים יש "פייסבוק" ושם הם מנהלים את חייהם החברתיים - משמע הם נאלצים "לפברק" את גילם.
עפ"י תפיסת הילדים "אינך שם משמע אינך קיים" (בכיתת החינוך שלי בשנה שעברה, מתוך 31 תלמידי כיתה ו' ל 30 יש פייסבוק).
ב 1 בדצמבר 2011 פורסם חוזר מנכ"ל משרד החינוך, האוסר על המורים להיות חברים של תלמידיהם ברשתות החברתיות להלן אחד מסעיפי החוזר:
"6.1.3  איש צוות חינוכי לא ייזום תקשורת עם תלמידים ברשת חברתית, לא יציע להם חברות ולא יאשר הצעות חברות שיתקבלו מהם."
למסמך המלא: http://goo.gl/KqnpV
קיימים טיעונים התומכים בגישה שהמורים אינם צריכים להיות חלק מחייהם החברתיים של תלמידיהם, מאידך, טיעונים הסותרים גישה זו.
נכון להיום, אין לי דעה נחרצת בעניין שהרי: העובדה שאינני חלק מחייהם החברתיים של תלמידים, אינה גורמת לכך שלא יהיו "חיים כאלה" ואם הם בכל זאת מתקיימים, אז מדוע שלא אהיה חלק מהם?!
בהמשך, אלמד את הנושא יותר לעומק ואנסה לגבש עמדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה