שנת הלימודים תשע"ג החלה השבוע בהתרגשות גדולה. כבכל שנה, בכל בית ספר ובכל כיתה
נערכות אספות הורים. השנה,זו הפעם הראשונה שנבצר ממני להשתתף באספת הורים בכיתתו
של בני, הלומד בחט"ב - בכיתה ח', במקומי הלך אביו. ואולם מאחר וחשתי
"מנותקת" שאבתי כל "פיסת מידע" על הנאמר והנעשה שם. אחד העדכונים שקיבלתי,
היה ויכוח בין שתי אמהות: האחת העלתה בפני מחנכת הכיתה את הטענה: "מדוע נתנו
לילדים לחופש מטלת קריאה?". הילדים נתבקשו לקרוא שני ספרים ולכתוב עליהם
עבודה. לדעתה, זהו "סוג של גזילת חופשתם, חופש פשוטו כמשמעו חופש, ללא מטלות!". לעומתה, אם
אחרת, הציגה את הנושא מנקודת ראות שונה: "אנו רוצים לחנך את
ילדינו לקריאת ספרים, אם לא עכשיו אימתי?! שישבו קצת פחות מול המחשב ויכתבו קצת פחות
סטטוסים בפייסבוק!..." לו הייתי שם, ודאי יכולתי להציע "פשרה" -
קריאת ספרים ושימוש מושכל בפייסבוק, אינם סותרים אלא אף משלימים זה את זה!. אפליקציית
iRead Books בפייסבוק - שיתוף בין התלמידים בתובנות, חוויות, המלצות ורגשות
http://apps.facebook.com/ireadit/. יחד עם זאת, יש לשים לב אם ניתן להפוך אפליקציה זו לכיתתית בלבד. אם לא,
ניתן ליישם זאת, בדף פייסבוק ייעודי דוגמאת
For those who love reading books אך, כקבוצה סגורה. מיותר לציין כי הטכנולוגיה "התגייסה" לעזרתי ושלחתי למחנכת הצעה זו בדוא"ל. שמחתי לקבל על כך תגובה חיובית נלהבת, תוך הבטחה כי השימוש באפליקציה ייושם כבר במהלך שנה"ל הנוכחית. כעת, שואלת את עצמי: האם מערכת החינוך הרוויחה עוד מורה ה"מכוונת אל המקוון"?!.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה